Algas kalkulators

Ierakstot algu pirms nodokļu nomaksas, tiek aprēķināta alga pēc nodokļu nomaksas un otrādi. Tāpat, tiek aprēķināts iedzīvotāju ienākuma nodoklis, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un uzņēmējdarbības riska valsts nodeva.

Ja algas nodokļu grāmatiņa darba devējam nav iesniegta, tad atzīmējiet pie "ANG nav iesniegta DŅ/nerezid." Ja laukā "Neapliekamais minimums:" būs nulle vai lauks būs neaizpildīts, bet nebūs atzīmes pie "ANG nav iesniegta DŅ/nerezid.", tad kalkulators rēķinās situācijai, kurā algas nodokļu grāmatiņa ir iesniegta.



Gads Aprēķināt

:
 
Stundas tarifa likme
 
Pensionārs?
ANG nav iesniegta DŅ/nerezid.
 
Neapliekamais minimums:
 
Apgādājamo skaits:
 
Darba attiecības nepilnu mēnesi
 
Vai ir noteikta invaliditāte?
 
URVN nepiemēro
 
 

 

Ar algas aprēķinu saistīta informācija 2026. gadam

Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas

Darba algai piemēro valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (VSAOI). Pamata1 likme ir:

Pensionāriem piemēro samazinātu VSAOI likmi:

VSAOI likmju sadalījumu pa valsts sociālās apdrošināšanas veidiem nosaka Ministru kabineta noteikumi Nr. 786. 2

VSAOI objekta maksimālais apmērs ir 105 300 eiro. 3

Ja gada ienākumi pārsniedz 105 300 eiro, pārsnieguma summai piemēro solidaritātes nodokli. 4 Solidaritātes nodokļa likme ir 25 %. 5

Darba devējs algai piemēro VSAOI. Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra aprēķina solidaritātes nodokli un veic pārrēķinu, atmaksājot starpību starp VSAOI un solidaritātes nodokļa summu. 6

Iedzīvotāju ienākuma nodoklis

Darba devējs algai mēnesī piemēro iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) likmi 25,5 %. 7 Tikai gadījumos, ja darbinieks ir pakļauts citas valsts sociālajai apdrošināšanai un viņa ienākumi pārsniedz noteiktos maksimālos griestus, pārsnieguma daļai mēnesī piemēro 33 % likmi.

Ja gada ienākumi pārsniedz 105 300 eiro, pārsnieguma summai piemēro IIN likmi 33 %. 8

Ja gada ienākumi pārsniedz 200 000 eiro, ienākumu daļai virs 200 000 eiro papildus piemēro 3 % likmi. 9

Uzņēmējdarbības riska valsts nodeva

Uzņēmējdarbības riska valsts nodeva ir 0,36 eiro mēnesī par katru darba ņēmēju. 10

Neapliekamais minimums un atvieglojums par apgādībā esošu personu

Neapliekamais minimums ir 550 eiro mēnesī. 11

Atvieglojums par katru darba ņēmēja apgādībā esošu personu ir 250 eiro mēnesī. 12

Neapliekamo minimumu un nodokļa atvieglojumus piemēro darba devējs, kuram darba ņēmējs ir iesniedzis algas nodokļa grāmatiņu. Darba devējs EDS var pārbaudīt, vai darba ņēmējs ir iesniedzis algas nodokļa grāmatiņu, kā arī redzēt piemērojamo neapliekamā minimuma apmēru un darba ņēmēja apgādībā esošo personu skaitu. 13

Avoti

  1. Likums “Par valsts sociālo apdrošināšanu”, 18. pants. likumi.lv
  2. Ministru kabineta 2020. gada 17. decembra noteikumi Nr. 786 “Noteikumi par valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu likmes sadalījumu pa valsts sociālās apdrošināšanas veidiem”, 3. punkts. likumi.lv
  3. Likums “Par valsts sociālo apdrošināšanu”, 14. pants. likumi.lv
  4. Solidaritātes nodokļa likums, 3. panta 3. un 16. daļa. likumi.lv
  5. Solidaritātes nodokļa likums, 6.1 pants. likumi.lv
  6. Solidaritātes nodokļa likums, 7. pants. likumi.lv
  7. Likums “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”, 15. pants. likumi.lv
  8. Likums “Par valsts sociālo apdrošināšanu”, 14. pants. likumi.lv
  9. Likums “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”, 15.1 pants. likumi.lv
  10. Ministru kabineta 2025. gada 4. novembra noteikumi Nr. 651 “Noteikumi par uzņēmējdarbības riska valsts nodevu 2026. gadā”, 2. punkts. likumi.lv
  11. Likums “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”, 19.7 punkts. likumi.lv
  12. Likums “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”, 13. pants. likumi.lv
  13. Valsts ieņēmumu dienesta EDS – algas nodokļa grāmatiņas informācija. EDS